Pasta i wok med köttfärscurry

image description

4 portioner

1 gul lök
2-3 vitlöksklyftor
1 st röd paprika
1 st grön paprika
1 msk olja
400 g köttfärs
1/2 - 1 msk curry
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 dl köttbuljong (tärning + vatten)
1 dl matlagningsyogurt
280 g pasta (gnocchi eller penne)

Skala och finhacka lök och vitlök. Skölj, kärna ur och tärna paprikorna. Fräs lök, vitlök och paprika i oljan i en wok eller stor stekpanna. Tillsätt köttfärsen och låt fräsa med under omrörning tills den fått fin färg och blivit smulig. Krydda med curry, salt och peppar. Häll över buljonen och låt puttra några minuter. Rör i matlagningsyogurt. Koka pastan enligt förpackningens anvisning och låt rinna av. Vänd ner pastan i woken.

Jag ville prova att laga nåt med köttfärs som inte innehöll tomater av nåt slag...tycker att det mesta man lagar oftast blir lite köttfärssås-aktigt. Så när jag såg det här i receptet i en kokbok var jag tvungen att prova :) Blev en glad överraskning måste jag säga, för det var en väldigt smakrik rätt! Gillar ju curry, men jag har aldrig riktigt tänkt på att det kunde passa bra ihop med köttfärs, men det gjorde det minsann. Kommer definitivt att lagas igen, perfekt matlåde-mat!!

Betyg:
Supergott Gott Ätbart Äckligt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0