Kinawok med fläskfilé

                 

1 portion

100 g fläskfilé, strimlad
1 liten gul lök
4-5 champinjoner, skivade
5 cm purjolök, strimlad
1/2 röd paprika, strimlad
2 msk buljong
1 tsk olja
1 tsk soja
aningen honung

Hetta upp buljong, olja, soja och lite honung i en wok- eller stekpanna.
Fräs lök och kött några minuter.
Tillsätt champinjoner, purjo och paprila och fortsärr fräsa 4-5 minuter.
Toppa med alfaalfagroddar.
Gott med ris och ananas till.

Jag anpassade receptet efter storleken på fläskfilén.
Insåg att jag hade en på tok för liten stekpanna, så det gjorde det lite bökigt att fräsa champinjonerna, för det blev ju en herrans massa sådana när jag tog 4-5 gånger så många =)
Jag vade att pressa i vitlök (inte så överraskande kanske)
Detta hade potential men jag hade gärna sett att det var lite mer smak på det hela. Men jag tror att jag kommer pröva detta igen o då ha i mer soja, honung och andra kryddor.
Lite svårt att sätta betyg, då jag anser att det var bättre än ätbart men inte riktigt så bra så att det platsar under gott. Men jag anser ändå att det finns hopp, så jag väljer att sätta det under gott =) 

Betyg:
Supergott Gott Ätbart Äckligt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0