Pastasås med skinka o champinjoner




Ca 2 portioner:

Färsk pasta

1 gul lök

4 champinjoner

1 grön paprika

Ca 10 körsbärstomater

1 vitlöksklyfta

100gram rökt skinka

Pastagrädde med smak av ost

Chilisås efter smak

Salt, peppar, paprikakrydda

Ev. maizena

 

Jag började med att hacka löken o steka den i smör. Sen så skivade jag champinjonerna o la de i pannan med löken. När de hade blivit lagom gyllene så hade jag i skinkan som jag skurit i bitar. Fräste ihop det hela och den var det dags att ha i vitlöken som jag hackat i minibitar, (går även att pressa såklart) pastagrädden o chilisåsen. Kryddade o smakade av.  Lät det koka ihop ett tag innan jag hade i körsbärstomaterna som var delade i halvor och paprikan som var skuren i bitar. Lät det koka ihop innan jag serverade.

 

Jag tyckte:

Ja, detta var ju bara ett hopkok så det var väldigt lätt att göra. Det är ju, enligt mig, det roligaste sättet att laga mat på. Ibland kan man ju ha tur o få ihop någe som är grymt gott. =) Insåg att det var svårt att skriva ner ett recept, men det borde gå att följa tycker jag.  Smaken var helt ok, men kan göras en del förbättringar. Kommer pröva liknande varianter igen, helt klart.

Betyg:

Supergott Gott Ätbart Äckligt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0