Spagetti carbonara med gröna ärtor

image description


Portioner: 4

Ingredienser:
400 g spagetti
100 g sidfläsk eller bacon
2 dl frysta ärtor
1 dl Pastagrädde
1 liten pressad vitlöksklyfta
2 äggulor
2 dl Västerbottensost
svartpeppar

Gör så här:
Koka spagettin enligt anvisning på förpackningen. Strimla sidfläsket och bryn det i en stekpanna. Förväll ärtorna hastigt i kokande vatten. Vispa ihop äggulor. grädde, vitlök och ost. Häll spagettin genom ett durkslag och häll tillbaka direkt i kastrullen. Slå på såsen och blanda runt. Lägg i sidfläsket och ärtorna. Krydda med nymalen svartpeppar.

Den här pastan går jättefort att laga och är mycket enkel! Perfekt på vardagar när man inte har så mycket tid att lägga på matlagning. Jag valde att byta ut sidfläsket mot en bit rökt skinka (eftersom jag tycker att det är godare) Jag tog också lite mer skinka än vad som stod, för att väga upp all pasta! Blev otroligt mycket mat och absolut mer än fyra portioner som det stod. Tyckte att det var helt okej som vardagsmat, men lite smaklöst för att jag ska bli riktigt imponerad. Svårt att betygsätta men till sist blev det såhär:

Betyg: Supergott Gott Ätbart Äckligt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0