Vegetarisk lasagne


2 personer

3 dl krossade tomater
1 gul lök
2 krm basilika
2 krm salt
4 lasagneplattor (förkokta)
125 gram keso
50 gram riven mager ost
ev 1 msk parmensanost


Sätt ugnen på 225 grader.
Skala och hacka löken.
Blanda de krossade tomaterna, löken, basilikan och saltet i en kastrull och koka såsen i 5 minuter.
Varva tomatsås, lasagneplattor, keso och hälften av den rivna osten. OBS! Sås underst och överst.
Strö på resten av osten och parmensanosten.
Grädda i 20 minuter.

Jag valde att använda färsk basilika och tog då betydligt mer än 2 krm, jag tog en hel kruka. Ska det vara så ska det tycker jag. =) Gjorde dubbelsats också. Använde mig av finkrossade tomater med vitlök, men den innehöll enbart 500 gram så jag kompenserade med chilisås.
Detta var väldigt lätt att göra och smakade gott, dock är smaken övervägande tomat, vilket kanske inte är så underligt med tanke på hur mycket sådant det är i.
Hade en grekisksallad till.

Betyg:
Supergott gott ätbart äckligt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0