Kyckling med jordnötter och sweet chili


                          

4 port ris
600 g kycklinglårfilé
1 röd paprika
1/2 purjolök
1 msk olja
salt och peppar
1 burk bambuskott (à 200 g)
1 dl sweet chilisås
1/2 dl vatten 

Till servering
1 dl jordnötter

Koka riset enligt anvisningen på förpackningen.
Skär kyckling, urkärnad paprika och ansad purjolök i strimlor.
Bryn kyckling och paprika i oljan i en het stekpanna. Krydda med salt och peppar.
Låt bambuskotten rinna av och lägg dem och purjolöken i stekpannan. Häll över sweet chili och vatten, stek på svag värme tills kycklingen är klar.
Servera kycklingen med ris och toppa med jordnötter.


Detta var gott och var väldigt smidigt att göra.
Jag hade kycklingfilé som råkade vara bara halvtinad (inte att rekomendera (= ) Så jag tillsatte inge vatten då jag tyckte det var nog mycket vätska. Sen så hade jag en smal o liten purjolök o valde då att ha i hela.
Hade jordnötter när jag åt det hemma, men glömde ha i de i matlådan, men det funkade minst lika bra utan.
Jag hade torrostade jordnötter, för jag tycker bättre om de än de salta.

Betyg:
Supergott Gott Ätbart Äckligt


Kommentarer
Postat av: Jag (såklart :))

Gott gott i gott gott...

Den som hittade det här receptet måste vara en riktig finsmakare =)

2012-03-14 @ 00:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0