Filodegspaj med keso och fetaost

                

Ett paket grekisk filodeg
3-4 ägg
500 g keso
200 g fetaost
Gröna oliver
1 purjolök
Vitlöksklyfta
Oregano

Smörj en pajform och lägg flera lager filodegsark i formen, pensla med olja eller uppvispat ägg mellan varje lager.
Bryn purjolöken som finhackats tillsammans med den finhackade vitlöken.
Blanda alla ingredienser till fyllningen och häll fyllningen i formen.
Grädda i 30-45 minuter i ungefär 225 grader tills äggstanningen stelnat.
Ta ut pajen och täck den med flera lager filodeg, pensla mellan varje lager samt ovanpå pajen.
Låt pajen därefter få fin färg i ugnen.

Njae, fast ändå inte helt galet. Men det är helt klart saker som bör till eller bort. Som oliverna, men det kan ju bero på att jag inte är så förtjust i sådana iaf inte i maten. Sen så skulle de gärna kunnat vara typ lax eller någe annat till eller i. O för er som gillar soltorkade tomater så tror jag det vore gott att ha i...tillsammans med oliverna då. Synd för mig bara att jag inte gillar någe av de direkt =)
Men kommer iaf att göra fler saker med filodeg. Blir ju som någe annat, frasigt och spännande.
Som man ser på bilden, (ja man ser det ganska så tydligt då de nästan gömmer själva pajen) så hade jag en grönsallad till och vitlöksbröd.
Salladen hade en vinegrette dressing och de passade ypperligt ihop med pajen tyckte jag.
Jag hade velat ge detta två betyg, både gott och ätbart... Men då jag ändå hellre friar än fäller så får de bli betyget:

Betyg:
Supergott Gott Ätbart Äckligt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0