Korvgryta med sting

                        
4 portioner

300 gram Falukorv
270 gram Starkare korv ( tex chorizo)
1/2-1 tsk Salt
2 krm Svartpeppar
1 tsk Mejram
1 msk Vetemjöl
100 gram Syltlök
100 gram Svarta kärnfria oliver
1 röd Paprika i strimlor
1 dl Hackade ättiksgurkor
2-3 dl Matlagningsgrädde

Tärna falukorven och bryn den i lite fett, lägg över den i en gryta.
Skär chorizon i slantar. Bryn och lägg i grytan.
Strö över salt, kryddor och mjöl. Rör om.
Blanda ner syltlök, oliver i halvor, paprika och gurka.
Slå på grädden, koka upp och låt puttra ca 10 minuter.
Smaka av.
Bjud tillsammans med ris och en sallad

Väldigt enkelt att göra, går snabbt och blir gott. För en gång skull så följde jag receptet, vilket är hemskt olikt mig, men jag kan om jag vill =)
Hade kanske kunnat ta i något mer stakt, kanske lite skivade jalepeno eller så.
Kommer säkert göra detta fler gånger.


Betyg:
Supergott Gott Ätbart Äckligt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0