Stroganoff á la Thai


4 portioner

Ris eller gryn (4 portioner)
2 gula lökar
600 g falukorv
1 msk smör eller margarin
2,5 dl matlagningsgrädde
3 msk matpuré
0,8 msk röd currypasta
2 msk hackad persilja

Koka ris eller annat gryn enligt anvisningen på förpackningen. Skala och hacka löken. Skär falukorven i ca 1 cm tjocka strimlor. Stek lök och falukorv i matfettet. Rör ner grädde, tomatpuré och currypasta. Koka på svag värme i ca 5 minuter. Strö över persiljan. Servera med ris eller annat gryn.

Det här är ju ett väldigt snabb-lagat recept och i stort sett omöjligt att misslyckas med! Den enda förändringen jag gjorde var att jag lät bli persiljan, eftersom jag inte gillar det så mycket. Korv stroganoff är i allmänhet ingen stor favorit hos mig så jag blev väldigt glatt överraskad efter att jag lagat denna! Riktigt god var den och hade mycket mer smak än den klassiska varianten. Kommer definitivit att lagas fler gånger :)

Betyg:
Supergott Gott Ätbart Äckligt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0