Sega chokladrutor med smak av pepparkaka





100 gram smör eller margarin
2 ägg
3 dl socker
1 1/2 dl vetemjöl
4 msk kakao
1 1/2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
pepparkakskrydda efter smak

Smörj och bröa en ugnsform med måtten 20*25 cm. Smält smöret på svag värme.
Vispa ägg o socker pösigt och rör ner det smälta smöret.
Blanda mjölet med kakao, vaniljsocker och bakpulver. Rör försiktigt ner blandningen i
äggsmeten. Blanda i pepparkakskryddan i smeten tills det blivit en lagom smak utav den.
Häll smeten i formen och grädda 35 minuter i 150 grader.

Som ni säkert förstår så är detta en egen variant av den befintlig kaka. Kakan är jättegod som den är, är som en lite segare variant av kladdkaka. Men jag tänkte att det nu var jultider o då måste man pröva att ha i lite julkänsla, därför prövade jag att ha i pepparkakaskrydda och jag hade krossade pepparkakor istället för ströbröd i formen. Tycker det blev gott, men det kluriga var ju att veta hur mycket krydda man vågade ha i.
Vill man inte utmana ödet så tycker jag att man iaf ska laga kakan som den är tänkt att lagas, då den är mycket god.

Betyg: 
Supergott Gott Ätbart Äckligt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0